09.11.2017Møde & Eventmagasinet

4 hotelkæder taler ud

I Møde & Eventmagasinet kan du læse, hvilke trends de 4 største hotelkæder forventer for 2018.

Kursuslex har talt med talsmænd for de 4 største hotelkæder i Danmark for at få en fornemmelse af, hvad de forventer sig af muligheder og udfordringer i 2018. Alle 4 er enige om, at der sker store forandringer inden for it, og at de gamle dyder fortsat vil være i høj kurs. Derudover er der mange og spændende forventninger til det kommende år. Få en smagsprøve her og læs hele magasinet online via linket nederst.

Adm. direktør Jens Mathiesen, Scandic Danmark: Teknologien vil skabe mere interaktion. Vi ser en sammensmeltning mellem den virtuelle og den fysiske dialog. Den tendens spreder sig mere og mere til møder og konferencer, hvor f.eks. smartphones inddrages i digital dialog og interaktion.

Salgschef MICE Christian Hjortkjær, Arp-Hansen Hotel Group: Vi skal fortsat værne om det kerneproduktet, der i høj grad efterspørges, nemlig en professionel service både før, under og efter mødet, god og nærende mad til frokost og i pauserne samt komfortable rammer, der kan inspirere. Dette kombineret med en central beliggenhed, mener vi, fortsat er afgørende for valg af mødested.

Ole Sorang, Nordisk marketingdirektør, Rezidor Hotel Group (Cuorvus Collection, Radisson Blu + Red, Park Inn Radisson samt Prizeotel): Teknologi bliver ved med at få større betydning. Der kommer hele tiden nye værktøjer, som kan styrke og forbedre møder og konferencer både til planlægning, engagering og involvering af mødedeltagerne. Jeg håber, teknologien kan være med til i højere grad at inddrage kompetencerne i rummet.

Salgsdirektør, Henrik Hjort, Comwell Hotels: Det klassiske mødekoncept bliver udfordret. Den nye generation vil efterspørge en mere ”a la carte” lignende tilgang til møder. Møderne skal være levende, spændende, involverende og lærende. Hvis de unge keder sig, zapper de væk.

Læs hele Møde & Eventmagasinet nr. 6


?