03.10.2017Møde & Event News

Djursland satser på bleisure

Business & leisure går perfekt hånd i hånd, når afstanden mellem konferencehoteller og smuk natur er meget lille.

Der er mange hoteller og konferencecentre, og der er mange turistattraktioner samlet på et lille areal. Det gør Djursland oplagt til at kombinere forretning og ferie, mener turismedirektør Flemming Rasmussen fra Destination Djursland. På Djursland er møde- og turistbranchen gået sammen om at tiltrække en ny type turister. Destination Djursland vil satse på bleisure turism, der er en kombination af business og leisure, også kaldet erhvervs- og ferieturisme.

Læs mere om Djursland som mødedestination i det nye Møde & Eventmagasinet.

"Vi er gået ind i satsningen for at støtte op om vores virksomheder, som har noget for mødeturister, og fordi vi samtidig har den opfattelse, at vi har en masse spændende steder, som kan kobles til business-delen," siger Flemming Rasmussen. "Vi tror på, at vi kan tilbyde noget mere, end man normalt får på et hotel til et møde, og vi vil konvertere mødeturisterne til leisure-delen, fordi vi tror, at vi har noget interessant at komme efter, selv om man ikke er på arbejde.

Kolleger frem for konkurrenter

Flemming Rasmussen erkender, at Djursland måske ikke adskiller sig væsentligt fra andre dele af Danmark, men han mener at destinationen alligevel har en fordel: "Hvis jeg kigger ud til mine kolleger, kan de alle sammen levere mere end et eller andet mødelokale, men vores fordel kunne være, at vi har rigtig meget på et lille område. Det er meget koncentreret, og selv om man bor på et hotel i Grenå, er det ikke noget problem at lave nogle aktiviteter i nationalparken, fordi transporttiden ikke vil være ret lang. Det er nok dér, vi kan noget, som er lidt sværere for nogle af mine kolleger."

"Vi kan gøre noget ud af at sælge attraktioner ind som en del af et konferenceophold. Vi ligger meget tæt på Kattegatcentret, og det kunne jo være, at vi kunne være med til at lave en pakke, hvor de bliver en overnatning mere, og vi inkluderer en entrebillet i prisen" siger direktør Laila Quist, Kystvejens Konferencecenter.

"Samarbejde på tværs af aktørerne er en grundlæggende forudsætning for at lykkes med bleisure," mener Flemming Rasmussen. "Det kan godt være, at overnatningsstederne er konkurrenter, men de er nødt til at samarbejde om at få turisten til Djursland i første omgang. Når man først er enige om, at vi skal den samme vej, er vi kolleger. (Kilde: Århus Stiftstidende)

Læs mere om Djursland i Møde & Eventmagasinet


?