23.08.2017Møde & Event News

Opmærksomhed er den nye ressource

Tid er noget, vi skal gøre os berettigede til at tage fra andre. Læs Julia Lahmes råd i en tid, hvor vi kun gør det, der giver mening for "mig".

Fortid og nutid var samlet under ét på Christian 4.s Bryghus, hvor en velformuleret Julia Lahme talte til både mødeplanlæggere og de mange statuer af heste, riddere, konger og andet godtfolk, som i dagens anledning var samlet til Kursuslex' LuXusBaZar den 21. august.

"Den tid, der er vores egen, er blevet 'scarce ressource'," sagde kommunikationsekspert Julia Lahme. "Vi vil ikke give vores tid til noget, der ikke er nok værd." Hun introducerede begrebet 'opmærksomhedsøkonomi' i form af en gensidig handel, hvor vi ønsker, at andre skal give os deres opmærksomhed, og at vi skal have gode grunde til at give dem vores." Ifølge Julia Lahme er kriterierne for succes ikke et spørgsmål om kvantitet, som det var før i tiden. En succes retter sig mod det sammensatte menneske, som mange er i dag, og kan lige så godt have 50 som 150 deltagere. Det er ikke mængden der afgør, om et arrangement er en succes.

Lokalerne i Christian den 4. Bryghus understregede den individualitet, som foredraget bragte frem. Udstillerne fordelte sig efter lyst og lune mellem statuer og bjælker. I et råt, højloftet rum med åben port var Madkastellet ansvarlig for dagens menu i form af gravad og revet oksekød, østersjoghurt og en masse andre nye smagsretninger.

"Dette her er helt nyt for mig. Jeg har lige talt med Experimentariet og hørt, at de har lavet en masse om, og jeg startede med at smage Madkastellets lækre mad nedenunder. Nu skal vi så rundt og se på lækkerierne heroppe og møde udstillerne. Vi vil også med på rundvisning bagefter," sagde en begejstret Lene Madsen fra Ftta (fagforening).

I næste nummer af Møde & Eventmagasinet kan du læse hele reportagen fra luXusBaZar og få flere af Julia Lahmes pointer omkring mødeafholdelse i fremtiden.

Se Kursuslex' kommende arrangementer


?