07.08.2017Møde & Event News

Nyt hotel satser på digitalt indfødte

Arcotel åbnede 1. august med et firstmover-koncept rettet mod unge og digitalt forvænte businessgæster.

Arcotel har indtaget storybyen Wien med 3 nye hoteller. Arcotel Donauzentrum befinder sig i et shoppingcenter og har specialiseret sig ved at have høje standarder for digitale tjenester. Møde- og konferencefaciliteterne er i top og kreativt fokuseret med "co-working space" på tagterrassen, suiter der bruges til brainstorming og konferencerum i taghøjde med store glaspartier ud mod byen.

Hvis man klikker på "Meetings & Conferences", dukker bl.a. følgende tekst op (ingen tvivl om intentionen om at ramme den unge, digitale generation): "Hey Buddy, looking for something special? Try our business suites – especially for business rockstars. Workplace for up to eight people – totally private, totally exclusive." Hele hjemmesiden er skrevet i dette unge, friske sprog, på trods af, at lokaler, værelser m.v. er på lækkert 4-stjernet niveau.

"Vi ønsker at nå ud til det nye, digtitalt krævende publikum," siger hoteldirektør, Martin Lochout fra Arcotel. "For eksempel har vi 500Mbit/s internetforbindelse, som står gratis til rådighed. Med det nye koncept ønsker vi at indtage en førerrolle i byen.". Hotellet har 158 moderne, lidt futuristisk indrettede værelser og konferencelokaler for op til 99 personer. Indretningen er varetaget af en industri-designer og er møntet på at tjene som en grøn og rolig oase midt i det hektiske miljø ved indkøbscentret.

Morgenmaden er enten til de hurtige eller de langsomme. De travle kan få en "grab & go'" morgenmad. I "Livingroom" på 2. sal er der dagligt aktiviteter i "Co Working Space". Om aftenen bliver det til en lounge med bløde sofaer. På terrassen serveres gin & tonic i mere end 360 forskellige varianter. Spisekortet byder på hot dogs, supper og antipasti. (Kilde: Tophotel.de)

Se mere om Arcotel Donauzentrum


?