08.08.2017Møde & Eventmagasinet

Hotelguru brugte 40 mio på personalefest

Læs her hvorfor og få hele historien i det nye Møde & Eventmagasinet, som er på gaden i uge 33.

”I Nordic Choice afholder vi hvert år et stort arrangement for medarbejderne. Til den seneste vinterkonference i januar var vi 3.000 mennesker samlet i Stockholm over 2½ dag. Det kostede 40 millioner kroner," siger Petter Stordalen, ejer af Nordic Choice hotel-koncernen i et personligt interview i det nye Møde & Eventmagasinet.

Stordalens hotel-konsortium kan prale af et sygefravær, der er tæt på halvdelen af gennemsnittet. "Jeg tror, du bliver syg af at arbejde i en virksomhed, hvor kulturen er dårlig, og hvor der er spidse albuer, mens du bliver frisk og glad af at arbejde i en virksomhed med en god kultur,” lyder forklaringen på  både festerne og mange af de tiltag, Petter Stordalen sætter i værk på sine hoteller.

”Jeg tror ikke på, at medarbejdere bliver motiveret af at høre ledelsen tale om, hvordan medarbejderne kan løbe hurtigere og arbejde mere. Selvfølgelig skal et selskab tjene penge, men hvis selskabet kun er til for aktionærerne, så mangler der en dimension," udtaler han i magasinet.

Forklaringen på Stordalens personlige succes forklarer han sådan her: "Den vigtigste erkendelse er at kende sine egne begrænsninger. Jeg er god til at samle mennesker, som er dygtigere end jeg selv. Der er mange, der tror, at jeg er god til at drive hotel, men det er ikke rigtigt. Der findes masser i vores kæde, der er meget
dygtigere til at drive hotel end jeg. Men jeg tør tænke anderledes.”

Læs hele profilen i næste nummer af magasinet, som er på gaden i uge 33.

Bestil Møde & Eventmagasinet gratis her


?