27.02.2018Møde & Event News

Sinatur i ny vækst-strategi

Fremover vil Sinatur Hotel & Konference hotellernes stærke individualitet sættes i front. Styrken for kædens 6 hoteller ligger i forskelligheden.

Efter længere tids forberedelse lancerer Sinatur Hotel & Konference nu en ny identitet for sine 6 hoteller i kæden. Der bliver fremover fokus på det enkelte hotel og tilsvarende mindre fokus på gruppen.

Erkendelsen er, at hvert hotels charme og særlige beliggenhed i strandkant eller skovbryn på den måde træder tydeligere frem, og forskelligheden bidrager til at give gruppen mere karakter og appel.

Hvert hotel har sin unikke charme

"Vi har en klar vækststrategi hos Sinatur, og skal vi indfri den, så skal vi grundlæggende være bedre til at fortælle vores omverden om vores mange gode historier og også af og til turde tale med en større stemme. Vi har nogle gange i sjov sagt til hinanden internt, at vi har verdens bedst bevarede hemmeligheder. Det vil vi nu gøre op med. Vi har nogle helt fantastiske hoteller, som hver især er noget særligt, når det kommer til natur, gastronomi og nærvær. Derfor har vi arbejdet med at skabe et helt nyt fundament, som fokuserer mere på de enkelte hoteller end på gruppen som helhed," siger Charlotte Rasmussen, Salgs- og Marketingchef.

Fundamentet kredser om netop natur, gastronomi og nærvær, fordi de værdier på én gang kendetegner alle hoteller i gruppen, men samtidig også lader hver af hotellerne træde tydeligere frem. Det handler om, at der ikke er en bestemt skabelon for, hvordan et besøg eller en konference skal være. Derfor bliver besøg på hotellerne aldrig de samme. Det handler også om bæredygtighed og om at dyrke det nære, det autentiske og det lokale.

Hvert hotel får tydeligere identitet

Det betyder blandt andet, at alle hotellerne - 2 i Jylland, 3 på Fyn og 1 på Sjælland - hver får sin egen udgave af Sinaturs nye logo, hvor hotelnavnet vægter mere end gruppens navn. Netop for at understrege det unikke i hvert af hotellerne.

"Det er vigtigt for os, at hotellernes forskellighed får lov til at træde frem. For selv om vi er en gruppe, så har hvert hotel sin egen historie og sin helt unikke placering. Og vi synes faktisk, at styrken i gruppen ligger i forskelligheden," siger Charlotte Rasmussen.

Kort om Sinatur Hotel & Konference: Sinatur Hotel & Konference er 6 unikke konferencehoteller, der ligger i skovbrynet eller strandkanten. Sinatur Hotel & Konference fokuserer på natur, gastronomi og nærvær. Hotellerne er Skarrildhus ved Kibæk, Haraldskær ved Vejle, Sixtus i Middelfart, Gl. Avernæs ved Assens, Storebælt i Nyborg og Frederiksdal ved Lyngby. Kilde: Pressemeddelelse.

Se mere om de 6 Sinatur Hoteller


?