Advertorial

RADISSON ER KLAR TIL FREMTIDENS MØDER

 

Radisson Hotel Group var hurtig til at reagere på den nye virkelighed inden for møder og events. Hotelgruppen har indført en række nye services, der skal sikre effektive, fleksible og sikre arrangementer. Blandt tiltagene er nye studier til hybridmøder, nye sikkerhedsprocedurer og en ny bookingplatform.

Måden vi rejser og mødes på, har ændret sig fundamentalt, 

siden en pandemi for næsten to år siden begyndte at sprede sig over verden. Møde- og eventbranchen har måttet indstille sig på en ny virkelighed, og som en førende global aktør på markedet for møder, konferencer og events så Radisson Hotel Group tidligt behovet for at indføre nye tiltag og services, der imødekommer mødekundernes ændrede behov i forhold til mødeafvikling, fleksibilitet, sikkerhed og tryghed. 

Hybridmøder i professionelle rammerEt af de nye initiativer er møde- og konferencelokaler med tilhørende high-end studiefaciliteter, som gør det nemt at holde effektive hybrid- eller onlinemøder og events i flotte og professionelle rammer. Radisson Hotel Group tilbyder i dag både faste studier og pop-op studier til møder og events på en række udvalgte hoteller over hele Europa.

De nye studier er udstyret med førsteklasses teknologi, udviklet i samarbejde med erfarne teknologipartnere, som også står klar med dedikeret support. Den moderne videokonference-teknologi rummer alle muligheder inden for hybrid- og onlinemøder - fx livestreaming og optagelser, flere online breakout-rooms, afstemninger mv. - alt efter kundens ønsker og behov. Baggrunde, interiør, grafik og branding kan ligeledes skræddersys til det enkelte arrangement. 

“Vores tiltag med nye studiefaciliteter til både større og mindre arrangementer har rækkevidde langt ind i de kommende år. Hybridmøder er uden tvivl et koncept, der er kommet for at blive og vi har derfor tilpasset forretningen til situationen,” siger Ole Sorang, nordisk marketingdirektør i Radisson Hotel Group.

Ny 10-trins sikkerhedsprotokolFor bedst muligt at imødekomme det øgede behov for sikkerhed og tryghed, har Radisson Hotel Group også indført en række nye sikkerhedsforanstaltninger på hoteller og mødefaciliteter.

Et hold eksperter fra SGS - en af verdens førende inspektions- og certificeringsvirksomheder - har gennemgået procedurer for sundhed og sikkerhed og udviklet en ny 10-trins sikkerhedsprotokol for møder og events. Den omfatter nye, opdaterede rengørings- og desinfektionsprocedurer, øget fokus på sikkerhed i fællesrum, beskyttelsesudstyr og træning af medarbejdere. Alt sammen for at sikre, at gæsterne kan holde møder og konferencer med ro i sindet. 

Radisson Hotel Group har også opdateret og justeret sine vilkår og betingelser, herunder annulleringsbetingelser, med fokus på øget fleksibilitet for at skabe størst mulig tryghed i tilfælde af eventuelle aflysninger.

“Det har været altafgørende for os at reagere lynhurtigt for at imødekomme kunderne i en mere usikker verden. Selvom Danmark er genåbnet, er situationen er jo en ganske anden ude i Europa og resten af verden. Der er stadig behov for fokus på sikkerhed og stor fleksibilitet i mødeplanlægningen,” siger Ole Sorang.

Et af de seneste tiltag har været at gøre det endnu nemmere for mødeplanlæggere at booke mødelokaler med introduktionen af en spritnye online bookingplatform til møder og events. For at smidiggøre bookingprocessen kan man i realtid tjekke, hvilke lokaler, der er tilgængelige, og reservere de foretrukne lokaler online på ganske få minutter. Radisson Hotel Group stiller garanti for, at prisen er den lavest tilgængelige. 

Nu ser vi fremadRadisson Hotel Group har været igennem en rivende udvikling de seneste år og har flere end 175 nye hoteller under udvikling og opbygning over hele verden. Ole Sorang ser da også fortrøstningsfuldt på fremtiden for den globale hotel- og konferencekoncern. 

“Det er tid til at trække en streg i sandet. Nu står vi her i december 2021 og kan heldigvis se, at det er begyndt at vælte ind med forespørgsler igen. Især det nationale, men også det internationale mødemarked begynder igen at vise positive tendenser,” siger han.

Med tanke for både gæster og planetenAlle Radisson-møder har gennem årevis været designet med henblik på at være CO2-neutrale, og Radisson Hotel Group reducerer automatisk og omkostningsfrit virksomhedernes klimaaftryk, når man benytter et Radisson-hotel til møder og konferencer.

Senest har hotelgruppen også introduceret CO2-negative møder på alle gruppens 1.600 hoteller. 

For hvert afholdt møde kompenserer Radisson Hotel Group for den dobbelte mængde udledt CO2 uden ekstra udgift til kunderne. 

“Bæredygtighed har gennem de senere år fået øget bevågenhed, flere og flere ønsker at kende det klimaaftryk, som deres møder og events sætter. Vi har fingeren på pulsen, og forpligter os til at tage yderligere vare på miljøet, med lanceringen af CO2-neutrale møder,” fortæller Ole Sorang.

Klimaaftrykket kompenseres via organisationen First Climates projekter, der reducerer udledning af drivhusgasser og indvirker positivt på samfundet.

”Med de mange nye tiltag har vi uden tøven reageret på de uforudsigelige globale omstændigheder, som verden er blevet kastet ud i for snart to år siden. Vi vil fortsat have fingeren på pulsen og arbejde for at skabe effektive, fleksible og sikre møder i fremtiden,” siger Ole Sorang. 

 

?