09.12.2019Møde & Event News

Stor interesse for ny Masterclass for mødeplanlæggere

Til april starter første hold i den nye Masterclass. Uddannelsen styrker erfarne mødeplanlæggere og løfter dem til en højere position.

Hidtil har der ikke eksisteret en teoretisk uddannelse for erfarne møde- og eventplanlæggere i Danmark. Det gør der nu, hvor Kursuslex introducerer 2 Masterclass forløb i København. Første hold starter i april 2020, og tilmeldingen ér startet. Forløbet er bygget op, så det uden problemer kan kombineres med fuldtidsjob.

Uddannelsen egner sig både til mødeplanlæggere i virksomheder, organisationer og offentlige instanser. Og man kan også søge om optagelse som mødekoordinator på hoteller og mødesteder i øvrigt.

Dette har man lært efter endt uddannelse:

"Mødeplanlæggeren får det ud af deltagelsen, at vi lærer hende at hæve kvaliteten af møder og arrangementer og derudover blive en bedre sparringspartner for ledelsen. Det sidste er ofte noget, mødeplanlæggeren skal kæmpe for at blive. I Masterclass forløbet får man nogle værktøjer, der ruster mødeplanlæggeren til at indtage pladsen som en mere ligeværdig sparringpartner over for ledelsen. Efter endt uddannelse vil mødeplanlæggeren være i stand til at sparre på et overraskende og højt niveau ved hjælp af større kompetencer og dermed større jobglæde og evne til at skabe værdi for møderne," siger kursusleder for Masterclass Claus Sneppen.

"Der er så mange muligheder for at udvikle møder, som kan skabe værdi. Men det kræver bare, at vi tænker på nye måder og tilgår møderne anderledes, end vi traditionelt har gjort. Det gælder fra start til afslutning af mødet," tilføjer Claus Sneppen.

Men hvad kan man da gøre forkert?

"En af de ting, mødeplanlæggere ofte fejler med, er selve målingen af mødet. Mange mødeplanlæggere måler på det, som de selv synes, de har produceret. Men det er bare oplevelsen - det kunstneriske indtryk. Man glemmer at måle på den tekniske værdi. Indholdet. Et vel udført møde er en balance imellem de to," siger Claus Sneppen.

"Det man har fokus på er det, man kommer til at vurdere. Hvis man kun måler på oplevelsen, glemmer man målet med mødet. Hvis man også måler på f.eks. potentielle forretningsforbindelser, så sikrer man, at dette potentiale kommer i fokus under både forberedelser, afvikling og måling. Og det er netop forskellen på almindeligt og gedigent mødeplanlæggerarbejde og den form for mødeplanlægning, som løfter sig til at højere niveau ved at matche virksomhedens strategiske ledelse.

Se mere om Masterclass 2020


?